Vivent is dé zorgexpert in ’s-Hertogenbosch en omgeving met een breed zorgaanbod en vele expertises. Bij Vivent hebben we oprechte aandacht voor onze medewerkers. We hebben én verwachten lef en leiderschap. Samen werken we aan één doel: de beste zorg voor de cliënt en zijn of haar omgeving.
Vivent biedt (specialistische) zorg in zowel de thuissituatie als in onze woonzorgcentra aan jongere en oudere mensen met psychogeriatrische problematiek, Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH), revalidatie en complexe lichamelijke aandoeningen.
Vivent kent een tweehoofdige Raad van Bestuur. We hebben in 2024 het besturingsmodel aangepast en organiseren we onszelf in gebieden, waarmee we de samenwerking tussen de wijkzorg en de woonzorglocaties versterken en vormgeven in gebiedsopdrachten. Daarmee willen we een organisatie zijn die zich meer “openvouwt” en vanuit bestaande en nieuwe netwerken in staat is mee te bouwen aan toekomstbestendige zorg, vanuit de lokale behoefte. Vivent kiest voor kortere lijnen en grotere wendbaarheid en inbreng van zorgprofessionals in het Strategisch Beraad. Daarnaast kent Vivent drie adviesorganen: de Cliëntenraad, de Ondernemingsraad en de VVAR. Via deze organen is de medezeggenschap van respectievelijk de cliënten, de medewerkers en de verzorgenden en verpleegkundigen gewaarborgd.
De Positie
De Raad van Toezicht ziet toe op het besturingsproces van Vivent met aandacht voor resultaten en kernwaarden ‘met aandacht’, ‘met elkaar’ en ‘met lef’ zoals in ons strategisch beleid zijn verwoord. De Raad van Toezicht heeft oog voor ontwikkelingen in de zorg en in de maatschappij en kiest voor een onafhankelijke en proactieve opstelling.
Vanwege het aflopen van de benoemingstermijnen van twee leden zoekt de RvT van Vivent:
Twee leden Raad van Toezicht, auditcommissie kwaliteit
Ervaren teamspelers met een hart voor organisatieontwikkeling, zorg- en sociale innovatie en medezeggenschap
We zoeken generalisten, waarbij in elk geval bij één toezichthouder bestuurlijke ervaring in de zorg meebrengt (kennis van zorg of een zorgachtergrond is gewenst). Over beide toezichthouders verdeeld zoeken wij daarnaast de volgende aandachtsgebieden:
- Affiniteit met (sociale) innovatie en vernieuwing;
- Ondernemerschap of ondernemend profiel;
- Kennis van organisatie ontwikkeling;
- Ruime toezichthoudende ervaring in de zorg/sociaal domein;
- juridische achtergrond;
- Belangstelling voor medezeggenschap.
Eén toezichthouder wordt benoemd op voordracht van de OR, de andere op bindende voordracht van de CCR. Ook de VVAR neemt deel in de adviescommissie tijdens het selectieproces. Beide toezichthouders maken deel uit van de auditcommissie kwaliteit, waarbij het voorzitterschap van de commissie door een van deze twee nieuwe leden bekleed zal worden.
Aanbod: Twee mooie posities in betrokken Raad van Toezicht met prettig informele sfeer en een open laagdrempelige houding, passend bij het karakter van Vivent en bij de organisatieontwikkeling die Vivent heeft ingezet. Benoeming voor een periode van vier jaar, eventueel te verlengen met een tweede termijn van nog eens vier jaar.
Informatie en sollicitatie: Deze procedure is in een gevorderd stadium. De volledige profielschets vindt u hier: Profielschets leden RvT Vivent definitief
De procedure wordt begeleid door Willem Almekinders. Voor aanvullende vragen en informatie over de procedure kunt u telefonisch contact met hem opnemen op 06-20723398. Uw brief met curriculum vitae ontvangen wij graag vóór 30 september 2024, t.a.v. Willem Almekinders, per e-mail: info@directiewerf.nl